Music, common good of knowledge: between rite-language and appropriation of capital

Contenido principal del artículo

Diego Morales-Oñate
http://orcid.org/0000-0003-4056-1542

Resumen

This work aims to portray music as a common good of knowledge, through a holistic qualitative methodology. This is possible to demonstrate, based on the fact that music was born as a rite-story, it is represented as an artistic expression, it intervenes in the economic market, but its nature makes it an inappropriate good, in spite of copyright laws and dynamics of the economic market, there are open spaces of its creation than it is impossible to consider it as a whole merchandise.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Detalles del artículo

Cómo citar
MORALES-OÑATE, Diego. Music, common good of knowledge: between rite-language and appropriation of capital. Conpedi Law Review, Florianopolis, Brasil, v. 4, n. 2, p. 111–127, 2018. DOI: 10.26668/2448-3931_conpedilawreview/2018.v4i2.4630. Disponível em: https://indexlaw.org/index.php/conpedireview/article/view/4630. Acesso em: 30 dic. 2024.
Sección
Artigos
Biografía del autor/a

Diego Morales-Oñate, Universidad Andina Simón Bolívar -UASB-

Investigador, abogado, postgrado en Gestión de Proyectos, Máster en propiedad intelectual, actualmente estudia un Doctorado (Phd) en Derecho en la Universidad Andina Simón Bolívar –UASB-. Parte del Colectivo Central Dogma, Fosslawyers, Medialab UIO; co-mentor de la Sociedad de Músicos Independientes Ecuatorianos – Sacin-.

Citas

ATTALI, J. Ruidos: ensayo sobre la economía política de la música. 1. ed. en español ed. México, DF: Siglo Veintiuno Ed. [u.a.], 1995.

BARTHES, R. Introducción al análisis estructural de los relatos. Madrid, España: Akal Ediciones, 2005.

GUTIÉRREZ, D. La textura de lo social. Revista Mexicana de Sociología, p. 33, 2004.

GUTIÉRREZ, D. La escalera de Wittgenstein. URU - Revista De Comunicación Y Cultura. 1, v. 1, p. 59–80, 2018.

KREIMER, J. C.; VEGA, F. Contracultura para principiantes. Buenos Aires: Era Naciente, 2007.

LÉVI-STRAUSS, C. El hombre desnudo. Traducao Juan Almela. 7. ed ed. México: Fondo de Cultura Económica, 2006.

MARX, K. El Capital Libro I, capítulo VI, inédito: Resultados del proceso inmediato de producción. Traducao Pedro Scaron. México: Siglo Veintiuno, 1971.

NÚÑEZ, R. M. De las cosas comunes a todos los hombres notas para un debate / Of the commons things to all men notes for a debate. Revista Chilena de Derecho, v. 41, n. 1, p. 7–36, 2014.

PARRAGUEZ RUIZ, L. S. Régimen jurídico de los bienes. Quito: Iuris Dictio : Co egio de Jurisprudencia : Universidad San Francisco de Quito 2 15.

ROJAS, Y. V. El punk nació en Perú. El País, 22 out. 2012.

VIANA, I. John Cage, el hombre que «compuso» el silencio. Disponível em: <http://www.abc.es/20120208/archivo/abci-john-cage-pieza-silenciosa-201202071414.html>. Acesso em: 23 jun. 2018.